Khamis, 29 Januari 2009

Ceritera Usang



Hati ini sudah menjadi kering

Angan-angan bidadari putus

Berkocak-kocak jiwa

Terumbang-ambing rasa


Malam saja mungkin indah

Pari-pari tidak mungkin menangis

Tapi bila petang menjelma

Bisa saja diri ini terus menangis


Rasanya dunia tanpa apa-apa

Ya benar aku SALAH!

Ya benar aku Pendusta

Tapi

Tanpa apa-apa

Kenapa bisa saja ia terungkai


Bila diri ini mencuba

Kenapa ada saja iblis menjelma

Tekanan jiwa konon!

Semuanya sampah!


Hari-hari dilalui

Dua hari tanpamu

Tapi sudah luak saja

Kenapa?

Aku bodoh sangatkah?


Wah!

Berjoget kamu nampaknya

Di atas pentas

Macam kelab dangdut saja

Ketawa syaitan kecil

Menangis malaikat putih!


Kini aku tau

Mau saja kali ini diam-diam

Pohonan getah itu baiknya temanku

Biar kaku

Tapi tau malu!


Bulan bintang malam ini

Izinkan aku berjanji

Walau apa-apa saja

Ceritera usang ini segalanya

Alhamdullialh….

apiz-rage-

27/01/09

(Felda Teloi Kanan: Kedah)

Tiada ulasan: