Sabtu, 24 Januari 2009

Aku Manusia . . . . .



Memikirkan semua

Yang aku ini sememangnya seorang…

Suka berdalih

Suka bersembunyi

Suka bersendiri


Memang aku seorang…

Lagi bila masa bersama seorang…

Manusia bernama perempuan

Apa yang jadi

Aku sendiri tidak ketahui


Suka aku

Menyakiti

Bilang mereka itu

Aku kenapa?

Aku sebab apa?

Tapi-tapi

Aku sendiri tidak terjawab


Memang aku seorang…

Manusia saja

Suka-suka

Alih-alih saja

Tapi kenapa mesti?


Aku memang manusia

Tahu-tahu saja itu sakit

Aku pun tidak saja suka

Tapi aku memang manusia


Orang bilang

Mau juga aku

Tapi aku bukan

Mau-mau

Tidak-tidak

Sama saja


Aku memang manusia…

Jahat

Kejam

Ah!

Lagi-lagi dengan manusia bernama…

Kenapa mesti?


Aku tau aku memang manusia kejam

Suka ini

Suka itu

Tapi tidak-tidak

Sebab tidak sesuai

Barangkali…


Aku tau aku lagi manusia kejam

Maaf-maaf

Salah lagi

Aku salah

Manusia memang aku kejam…

Maaflah….


apiz-rage-

24/02/09

(e212/kk3/um)

Tiada ulasan: