Khamis, 16 Oktober 2008

Aku orang seni


Aku orang seni
Seluruh hidupku penuh dengan seni
Makan, pakaiku seni
Tidur, mandiku pun seni
Tapi kedua ibu bapa ku bukan orang seni
Mereka hanya tahu tentang seni
Tapi aku pula penggemar seni.

Ramai mengatakan aku gila
Memang aku gila
Aku gilakan seni
Tapi tahukah mereka tanpa seni
bercorakkah dunia? menarikkah dunia?

Segala cemuhan, kritikan dan hinaan tentang aku dan seni
Aku tidak pernah ambil peduli
Malah aku alpa kepada semua itu
Aku biarkan mereka berkata
Itu semua hak mereka!

Bagi mereka seni itu tidak berharga
Bagaikan sampah di dalam longkang
Itu hanya pada pandagan mata mereka
Itu juga tandanya mereka tidak tahu apa itu seni.

Aku tetap aku
Seni berharga bagiku
Walau apa yang akan berlaku
Aku tetap dengan pendirianku
Seni, seni, dan terus seni
Aku orang seni dan sentiasa sayang dan cintakan seni.


apiz-rage-
28.05.05
kota kinabalu

Tiada ulasan: