Khamis, 8 Oktober 2009

Lingkaran Hati

Aku tidak tahu menulis
Aku tidak arif menyusun kata-kata
Aku tidak sepetah memberi ceramah
Aku tidak sepandai mereka

Saban waktu
Terulit benang-benang halus
Bertenun dengan jiwa
Kosong tanpa apa-apa
Siapa sebenarnya aku

Berkali-kali soalan sama di hamburkan
Saat dulu lagi tidak pernah sama
Apatah lagi untuk berubah
Allah peritnya jiwaku ini

Samapi waktu mungkin ada jawabnya
Perasaan ini cuba ku katakana tidak
Sampai mana ia bertahan
Dengan longokkan itu
Perasaan itu

Aku sudah pasti tidak mampu
Hasilkan ayat-ayat syaduh bagi maafkan diriku
Aku sendiri membenci hidupku
Allah Kau terangkanlah hatilu

Biarlah sekali lagi
Ayat-ayat sama aku lemparkan
Masalah sama aku hadapi
Kebodohan sama yang aku ulangi
Maafkanlah aku wahai teman-temanku
Aku tidak layak untuk kamu….

apiz-rage-
(e212/kk3/um)
08.10.09

Tiada ulasan: